Matklubbens Topplista

måndag, januari 04, 2010

Vissa förvarnar

Att de ska ta en paus i bloggandet,
Men jag bara slutar.
Men nu ska jag börja igen,
så nu meddelar jag det.

Jag fortsätter där jag slutade.

Med julförberedelserna

En av Julens kakor

Kex med potatismjöl



En god kaka att ta mellan alla de söta kakorna.

100 g smör
200 g vetemjöl
200 g potatismjöl
2 tsk bakpulver
100 g socker
1½ dl grädde

Arbeta smör och socker vitt och pösigt.

Blanda mjöl och bakpulver och sikta ner det.

Tillsätt därefter grädden lite i sänder.
Knåda ihop till en smidig deg.

Låt degen vila en stund.
Kavla sedan ut den tunt först med slät kavel och sedan med kruskavel och nagga den rejält.
Tag ut kakor med valfritt mått.
Grädda i 175 grader ca 6-10 min.

Kakorna ska vara mkt ljusa, och torra.
Så passa noga.

1 kommentar:

Ida sa...

jag tycker det va bra att du aldrig skrev att du skulle sluta. för jag tycker sånt är trist...när folk skriver att de ska sluta blogga fastän man vet att de efter ledighet, om det så var sommarsemester eller julledigt, i princip alltid känner för att fortsätta.