Matklubbens Topplista

måndag, januari 18, 2010

Ombyggnationer

Nu när vi har en så liten lägenhet, som är svår att möblera på så många olika sätt.

Trodde jag att jag skulle acceptera detta och ha det på samma sätt hela tiden.

Men ack vad jag bedrog mig.

Jag försöker hela tiden komma på olika lösningar hur vi ska kunna utnyttja lägenheten maximalt och hur vi ska få mer utrymme när vi är hela familjen samlad.

Få in ett stort matrumsbord utan att det ska kännas trångt och inklämt så som vi har det nu.

Det är många som har slagit ut väggen mellan köket och det pyttelilla rummet.
Så den tanken har jag haft, inte Åke.

Och nu har jag kommit på att det inte är köket man vill vara så många i, utan det är ju i vardagsrummet.

Så nu har jag en tanke på att slå ut väggen mellan v-rummet och det större sovrummet, och hör och häpna Åke tycker också att det skulle vara en ganska bra idé.

För att få en hel vägg river man garderoberna och gör en klädkammare/städskåp/linneförvaring med ingång från hallen, så har man en hel vägg för bokhyllan och tv:n och soffan framför fönsret.

Längs väggen mot grannen kan man ha ett stort bord som rymmer upp till femton personer.
Framför öppna spisen två mysiga fåtöljer, så kan man sitta där och titta in i elden och värma frusna fötter.
Öppet och stort i mitten, luftigt och fint och man ser öppenspisen från både soffan och matbordet.

Så nu är det bara att börja spara.

Inga kommentarer: