Matklubbens Topplista

söndag, juni 01, 2008

Vilken skön helg

Vädret har varit helt underbart hela helgen, runt +25 grader.
Fredag kväll var vi över till Å och J på ett glas vin och så såg vi Guldkompassen.
I lördags hade vi Olle några timmar för Camilla och Patrik städade ur "gammheten". Vi tog Olle i vagnen och promenerade in till stan för vi hade några ärenden att uträtta inför resan och så lyxade vi till oss och åt lunch på Rost, deras mat är oslagbar.
Sen gick vi hem.
Vid tresnåret hade tjejen flyttat och städat klart så Åke och Amanda körde några flyttlass.
När Olle vaknade ville han äta, han åt tre varmkorvar och nästan en hel portion potatismos, så hungrig var han. Sen tog vi en långpromenad till Amandas lägenhet, jag tog nog en omväg, jag är inte riktigt säker på den kortaste vägen härifrån till Mariehem, det tog ganska precis en timme, och Olle var så glad hela vägen, han spanade in alla motorcyklar som körde förbi och så alla hundar vi mötte ville han klappa.
Sen kom Camilla och kollade på lägenheten och hämtade Olle och vi körde hem.
Det blev grillat på balkongen till middag.
Idag har vi kört resterande möbler så nu kan Amanda vara där lite smått under veckan och fylla skåp, garderober och lådor.
Sen när vi kommer hem får vi ta itu med tapetseringen.
Nu håller vi på att tvätta och packa som bäst, men vi är trötta och så har vädret förändrats, det har börjat blåsa och så stiger temperaturen trots att det har mulnat på, det är nog åska på gång, för jag känner mig så konstig.
Snart tror jag att vi ska se en film och dricka lite te.

Inga kommentarer: