Matklubbens Topplista

lördag, juni 14, 2008

Vi HAR kommit hem!

Om någon undrar...

Men har varken orkat,eller haft tid att skriva.
Resan hem tog musten ur mig. Och dessutom jobbet som väntade på mig! Vilka högar!!!

Steg upp 07.00 tisdag morgon.
Gick och köpte bröd, åt frukost på balkongen i strålande sol.
La sista handen vid packningen.
Vi var tvungna att lämna hotellet före klockan 10.00.
Gick ner till stranden solade fram till klockan 14.00.
Gick upp och åt lunch på vår favorit taverna, läste bok och tog det bara lugnt.
Bästa dagen av alla, 36 grader i skuggan, inte ett moln på himlen och alldeles vindstilla.Vilket vi inte var bortskämda med under den gångna veckan, berättar mer om det längre fram.

Vid fyra strosade vi upp mot hotellet i sakta mak.
Satte oss i skuggan och läste.
Vid fem snåret gick vi ner i källaren på hotellet och duschade och bytte om till reskläder.

Sen köpte vi kaffe för att bli lite pigga, satte oss i skuggan vid polområdet och bara njöt.

Vilket kanonställe alltså.
Lugnt, för stressade personer som vi, mycket barnvänligt och så vackert med allt det gröna och blommorna och husen som skilde sig mycket från andra Grekiska öar vi har varit på. Vårt hotell med perfekt läge och fantastisk pool, jättefint rum med balkong mot poolen.

19.00 kom bussen och hämtade oss, sen bar det av upp i bergen för att hämta resenärer från andra hotell, mycket knölig resa med smala oländiga vägar där bussen fick både backa och trixa för att komma runt.
Efter en sight seeing genom Skala och kringliggande hotell bar det av mot Argostoli och flygplatsen, en timslång resa efter serpentinvägar som gav en hisnande känsla mest hela vägen.
Men gud så vackert.

Väl framme på flygplatsen fick vi köa utanför i 45 min, för ankomsthallen var så liten.

När vi väl kom in lämnade man bokningsnummret till en man, fick biljetten, lyfte själv upp väskan på en våg, klisterremsa kom ut och klistrades på väskan, sen fick man själv lyfta väskan till transportbandet.

Vänthallen var i miniatyr även taxfree shopen och den så kallade baren som mer var som en pressbyrå.

Men planet kom i väg 00.00 (Grekisk tid, en timma före svensk), som var planerat.
Jag kan inte sova när jag reser oavsett ressätt, så vid det här laget var jag riktigt trött.

Flygresan är kort 3.20. Man köper dryck till maten, äter, och ser en film sen är det dax att landa, ganska skönt.

Så vi landade 02.30 och fick väskorna vid 03.00 sen sökte vi någonstans där vi kunde sätta/lägga oss men det var det fler som gjorde, det var upptaget överallt, men till slut hittade vi en soffa där vi slog oss ner, men det är svårt att kunna slappna av och sova när man har packningen och en massa spritflaskor på vagnen som man måste ha koll på.

Tiden gick ändå ganska fort, vid sex gick vi och åt frukost, klockan sju checkade vi in väskorna och halv nio gick planet, nu har vi varit vakna över ett dygn. Nu är det onsdag!
Fy fn så jobbigt.
När vi kom hem pratade och kramades vi med Amanda innan hon skulle åka och jobba på sitt andra jobb, sen blev det dusch och sen sängen, så sköööönt.
Men fick bara sova till klockan tre för vi var bjudna på student middag.
Vi tog även en sväng förbi Camilla och compani.