Matklubbens Topplista

tisdag, april 15, 2008

Kvällens arbetsinsats

Förkylningen har lättat, nu är jag bara lite snuvig, men annars mår jag prima fin fint.

Ikväll har jag putsat fönster!
De var så smutsiga, men jag har köpt det allra bästa verktyget för fönsterputsning på Nolia, så det gick som en dans, även om jag inte minns riktigt hur man skulle svänga och vända med bladet för att inte få några ränder, så blir det hur blankt som helst.

Vi satte även in den nya kyl/frysen och den passade precis, både på höjden och bredden. Vilket lyft det blev i köket.

Nu har jag tagit ledigt resten av veckan för att hinna med allt utan att stressa ihjäl mig.

För nu har de kommande hyresgästerna önskat att få komma in i lägenheten tidigare för att hinna få den renoverad.
Paret har blivit vräkta från den lägenhet de bor i nu, den ska byggas om till kontor.

Och då passar de på att ställa krav, de vill ha trägolv i hela lägenheten, omtapetserat överallt, nya köksluckor och bänkskivor dessutom en tvättpelare i badrummet.

För att snickarna ska hinna allt detta så måste vi flytta ut helt och hållet i helgen!!!

Det var ju inte riktigt tänkt från vår sida.

Men det finns vissa fördelar också...

jag slipper städa ur lägenheten,

slipper putsa alla fönster, jippi, särskilt det runda högst upp,

de tar upp golvet som Åke har lagt i v-rummet, som sedan ska läggas i Millas lägenhet,

dessutom får vi reducerad hyra.

Så i slutändan blir det helt perfekt.

Men nu måste jag sova, så god natt alla älsklingar.

Inga kommentarer: