Matklubbens Topplista

torsdag, december 10, 2009

Snart blir det som för dig Katarina

Garnet heter Opal och det här gröna är även märkt Harry Potter.

Jag stickar vantar med ett garn som har olika färgrapporter med ett återkommande mellanrum, vilket gör att det blir ett fantastiskt mönster, så där bara av sig själv.

Men det är svårt att veta vart färgrapporten börjar för att få lika mönster på båda vantarna.

Och den första vanten jag stickade blev en halv storlek större än den andra:(.

Så snart har jag också flera vänstervantar, eller var det höger vantar du hade många av Katarina? I alla fall så har jag snart många vantar av samma sort.

Men till slut kanske jag får till några efter alla tre nystan är uppstickade och jag har nio, vantar.
Då får jag passa ihop de som är mest lika.
Det gäller bara att komma ihåg att sticka varannan vante med tummen på motsatt sida.

Men visst blir de snygga.

Jag har även samma garn men i lila färgställning.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Ha ha, ja visst är det lätt hänt? Du får sälja alla överblivna par på julmarknaden.

Ida sa...

ja det är ju så fina! o jag har ju till och med känt på dem :)

Anonym sa...

hej söker på bloggen om jul godis med kristr godis vet inte om det var du eller Jenny som skrev dem ? har du det ?kommer inte in på jennys sda =(
Susanne A

Mats Lindmark sa...

Snygga!

Anonym sa...

Men det är ju det som är tjusningen i att dom inte är lika i randningen,,,så bry dig inte om att dom ser olika ut ;) Kram på dig å ha det gott!!