Matklubbens Topplista

tisdag, december 22, 2009

Hej mitt vinterland


Så var det full vinter på bara några få dagar. Härligt.

Temperaturen pendlar mellan -5 och -19, så snön får nog ligga kvar.

Under julen blir det till att åka skidor.

Och vi har ju nästan lika nära till elljusspår här som vi hade i Röbäck. Till och med bättre spår utan, branta utförsbackar!

Jag har bakat och lagat lite mat och köpt nästan alla juklappar, det fattas några men det tar vi i morgon när vi ska handla julmaten.

Vi har ju skaffat oss ett kyl/frys -skåp som vi har ställt nere i matkällaren, det blev superbra, så får man plats med extra mkt mat så här till en storhelg.

Idag ska jag göra en GASTROSKOPI! Jag gruvar mig, men har bett om lugnande för att eleminera eventuell panikattack.

Jag får ju inte köra bil efteråt och Åke är i Vilhelmina i dag, så det blev lite knepigt med att ta sig hem, men så hade jag sån tur att både Amanda och Mattias är lediga, så då får jag skjuts både dit och hem.

Så i eftermiddag blir det nog att ligga i soffan och kolla på film och så ska jag slå in julklappar och om jag orkar baka en sista kaksort, det beror på hur länge "fyllan" sitter i, tihii.

Inga kommentarer: