Matklubbens Topplista

tisdag, december 22, 2009

Jag överlevde!




Julpynt från Åhléns.


Men nog var det obehagligt så det förslår, tur att det gick fort,
allt tog typ 7 minuter, om man jämför med när jag gjorde samma grej fast bakvägen, det tog nästan en timme.

Slangen var ganska tjock och jag fick ligga i framstupa sidoläge, då blir svaljet större.
Sen fick jag bita över en plastring och så fördes slangen ner i halsen.
Jag skulle koncentrera mig på att andas och svälja samtidigt som läkaren förde ner slangen.
Det var inte lätt att svälja med öppen mun.

Det var inte så farligt, för han var snabbt ner i magsäcken, men sen när han skulle in med slangen i tolvfingertarmen var han ju tvungen att vrida och vända på den och då vreds och vändes det i halsen också som retade kräkreflexen, jag säger bara huvva så kämpigt.

Men det obehagligaste var nog när han drog upp slangen, då vred han ju också på samma sätt men åt motsatt håll och så kom det med så mycket slem och jag ville svälja och kräkas hela tiden men det gick ju inte.

Jag fick diagnosen direkt, han hittade inga tumörer, polyper eller sammanväxningar.
Skönt.

Däremot hittade han en grop som kan ha varit ett gammalt sår som hade läkt.
Och så sluter inte magmunnen tätt, därav all min halsbränna, det ska jag få en ny medicin mot.
Då får vi verkligen hoppas att det hjälper utan biverkningar.

Nu värker det i halsen!

Försöker äta lite soppa, har ju inte ätit eller druckit sen 07.00, magen låter som en drake, men det gör ont när jag sväljer så det blir nog till att dricka sig mätt.
Och hoppas att det gått över tills jag ska äta julmaten.

1 kommentar:

Ida sa...

usch usch alltså. jag får lite panik när jag läser om kväljningarna. duktigt gjort mami!