Matklubbens Topplista

lördag, januari 26, 2008

Fynd

Idag har jag varit på Hemtex och fyndat kuddar och påslakan, det var halva priset på allt i butiken.

I höstas köpte jag ett nytt täcke på Ikea, ett svalare som hette vatten för jag är ju så varm.

När vi kom hem tog jag ut täcket ut förpackningen och det tog alldrig slut det bara växte och växte och det visade sig vara ett dubbel täcke!

Jag har inte riktigt trott på att ha delat täcke eftersom jag svettas och måste sparka av mig hela tiden, då rycker jag väl och drar så att Åke vaknar.

Men nu vi ska prova i alla fall, för vad ska vi annars göra av detta täcke!

Så då behöver vi ju påslakan som passar och då var det ju lägligt att Hemtex hade rea.

Jag tänkte hela tiden på färgerna i den nya lägenheten som går i ljust natur och latte.

Nu har jag chansen att få det precis som jag vill, bara köpa ett fåtal och då av bra kvalitét och enhetliga färger.

Det ena påslakanet har naturvit botten med slingrande blommor och fjärilar sirligt och romantiskt.

Det andra är i natur och beige med medaljong mönster, mycket elegant.

Jag passade på att köpa nya kuddar också, en lång, en vanlig hög och en ergonomisk nackkudde, så nu är det bara att välja och vraka tills man hittar sin favorit.

Jag tittade på handdukar också, i deras ekologiska bomullsfrotté men alltså de är så dyra så det går inte ens att köpa dem när de är på halva priset.

Inga kommentarer: