Matklubbens Topplista

söndag, januari 06, 2008

2008

Ett helt nytt år framför oss...

undrar vad det har i sitt sköte?

Det kommer att bli en hel del att göra på jobbet. Många nya företag som vi kommer att skriva kontrakt med. Mycket som måste ordnas så att det blir lättarbetat. Bättre dataprogram, en materialansvarig och en till på kontoret som bokar personal och håller allmän koll. För om det blir många resor för mig, så måste det finnas någon som har stenkoll på kontoret.

Jag tittade i min alldeles nya timkalender hur månaderna ser ut framöver, hur vi ska planera för påsken, en vårresa till ett varmt och soligt land tillsammans med barnbarnet F, kanske en weekend resa till en storstad och sedan hur vi ska förlägga semestern, och upptäckte att det är få röda dagar, som ger en extra ledigt detta år.

Amanda pratar om att flytta hemifrån, vilket jag förstår måste komma nån gång och det är väl som det ska, och rätt tid, hon fyller ju 20 i år.

Och på tal om att fylla jämt, så har vi många som nollar i vår släkt detta år.

Får vi inte extra lediga dagar så kommer vi i alla fall att få gå på många kalas.

Det börjar med min bror som fyller 50, syster som fyller 40,
systerdotter som fyller 30, dotter som fyller 20 och systerson som fyller 10.

Sen har vi två små pojkar som fyller 1, Olle och Arvid, med bara två veckors mellanrum.
De hade dubbeldop, så de kanske vill ha dubbel kalas också, det vore kul, samla hela släkten en gång till.

Flyttar Amanda, så flyttar vi också, mest troligt, till något mindre och framför allt billigare. Vi har fått andra hyreshöjningen, på två år, serverat på grått papper, så nu snart är smärtgränsen nådd för hur mycket vi kan betala för vårt boende, trots häftig planlösning och centralt läge, kan vi inte ruinera oss.

Jag vill få över pengar till god mat, resor och annat som gör livet värt att leva.

Inga kommentarer: