Matklubbens Topplista

lördag, maj 18, 2013

En skänk från ovan.


Helt fascinerande. 
I lördags vid elva snåret kom en man in i butiken, han köpte två bröd som han ville hämta strax före tre, innan jag stänger. Fem över tre konstaterar jag att han måste ha glömt att hämta, så jag går ut för att se om han är i närheten, men inte. Har ändå en känsla av att han kommer.
Jag stänger butiken, städar och gör kassan.
 Går ut och mycket riktigt, jag hinner inte långt innan jag ser en man med gul tröja komma cyklande. Vi får ögonkontakt och jag frågar
 - Är du på väg till Nisses för att hämta ditt bröd?
Han svarar - Jaa.
 -Vilken tur då att jag tog med det, för jag stänger kl tre på lördagar. 
Han bara stirrar på mig, och jag säger
 - Visst är det häftigt, det är som om vi fått hjälp från ovan... han svarar
 - Ja, jag är präst! 

Jag bara ryser av välbehag. 

Inga kommentarer: