Matklubbens Topplista

lördag, december 01, 2012

Vardagsmys

Ibland måste man bara unna sig något gott mitt i veckan.
I torsdags blev det korvgryta och en god öl. Den här korvgrytan hänger med ända sedan barndomen och det är alla barns favorit. Jag minns mina dagbarns förtjusning när jag ställde fram den färdiga grytan, och de jublade, jaaa soppgryta, ja även mina egna barn har gillat den också jättemycket.

Höstgryta
4 port

1/2 korvring tärnad
4 stora potatisar skuren i tärningar
4 morötter skurna i slantar
1 purjolök skuren i ringar
1 buljongtärning
Dill

Koka potatis och morötter i buljong just så att det täcker, ca 10 min. Lägg i purjolöken. Stek korven i en gryta. Häll grönsakerna med buljong och allt över korven, låt koka ett litet tag. Smaka av med dill ev lite salt och peppar.

Smaklig spis.

Inga kommentarer: