Matklubbens Topplista

onsdag, december 05, 2012

Nervöst

I morgon ska vi flyga till Stockholm för en helg på hotell med kompisar, hälsa på dotter och systerdotter med familj och se Thomas Ledin på Cirkus. Och så blir det världens värsta snöoväder! Jädrans vad det känns jobbigt.

Jag har varit sjukt flygrädd, men med åren och X antal flygningar har det verkligen blivit mycket bättre, måste jag säga. Vi har ju aldrig varit med om något särskilt när vi har flygit, förutom lite luftgropar och så, men inget allvarligt som tur är.

Men jag kan fortfarande tycka att det är lite obehagligt, just det där med instängdheten och maktlösheten.
Men resan leder ju till något positivt. Man åker ju till något trevligt man ska uppleva, så då är det värt det. Dessutom spar man ju så mycket tid.

När jag jobbade på demobolaget flög jag ju regelbundet till Sthlm oftast helt själv, vilket gjorde mig stark, jag fixade det. Det var nästan lättare, jag behövde ju inte tänka på någon annan. Ofta var det himla skönt, 50 minuter uppe i luften utan mobil, eller dator, man kunde bara sitta där och slappa, fika och lusläsa en tidning i lugn och ro.

Men nu när vädret ställer till det, så känns det lite kymigt, hoppas bara att jag kan hålla mig lugn, vill ju inte drabbas av panikångest. Nåväl, hoppas att vädret blir bättre, så att vi då kommer oss iväg i alla fall.

Jag får rapportera hur det blev.

Nu ska jag njuta framför den öppna brasan med en kopp te innan jag ska packa färdigt.

Ha så gott inne i stugvärmen.

Pusselipuss alla godingar.




Jag längtar verkligen efter att äntligen få träffa denna charmiga lillkille. Så vädergudarna se nu till att lugna ner vädret.

Inga kommentarer: