Matklubbens Topplista

söndag, mars 25, 2012

Underbara söndagsmorgon

Det finns nog inget ljuvligare, än att vakna utvilad och inse att det är söndag och jag är ledig, trots att jag är förkyld.

Dricka dagens första kaffekopp, och kanske enda också...fast ibland blir det en liten kopp både efter lunchen och efter middagen, helt galet, jag har ju varit en inbiten tedrickare! Men saker och ting ändras ju hela tiden.

Jag började morgonen med att se en film Adèle and the Secret of the Mummy

Denna matinéfilm är baserad på de tecknade serieböckerna om Adèles extraordinära äventyr.
Språket är franska och genom hela filmen haglar det med slappsticks som är svåra att förstå om man inte ser filmen textad på svenska.
Jag tyckte att filmen var underhållande och spännande, en riktig familjefilm för barn som gillar äventyr, men man måste ju alltså kunna läsa och hinna läsa texten för att hänga med.

Inga kommentarer: