Matklubbens Topplista

söndag, november 27, 2011

1:a advent

Bilden är från julmarknaden i Öjebyn förra året.

Så mysigt vi har haft det idag, vi tog en liten shoppingrunda på stan, jag köpte en jacka och en täckkappa och ett par coola jeans i skinnimitation.
Sen gick vi på de butiker som hade mest julpynt för att få lite julstämning, men den infann sig inte riktigt eftersom vi inte har någon snö.

Sen cyklade vi till Amanda och hon hade bakat några av våra typiska julkakor och det var så gott, då fick man lite mer julstämning ändå.

Efter det blev det middag hos oss med Ida, vi åt blöta och skinka med nykokt äppelmos och drack julöl, supergott men inte så hälsosamt kanske, men en eller ett par gånger per jul gör väl inte så stor skada, men jag måste erkänna att jag mår faktiskt ganska dåligt efter att jag har ätit sån mat, det är som att min kropp gör uppror.

Så nu till veckan får det bli LCHF- mat för hela slanten.

Hoppas att ni har haft en trevlig första advent.
Kramelikram.

Bilden är tagen från vårt marknadsstånd vid Öjebyns årliga julmarknad, förra året.

Inga kommentarer: