Matklubbens Topplista

måndag, november 22, 2010

En anrik marknad i Öjebyn


Nu är man en erfarenhet rikare, igen, verkar vara ett stående uttryck jag har när jag har gjort något nytt, hahaha, har skrivit det i andra inlägg.

Det är verkligen skojigt att handarbeta och tillverka härliga sockar, vantar och mössor mm.
Men när det kommer till att sälja dem blir det inte lika skojigt, vet inte riktigt varför, mycket beror nog på att jag i mitt dagliga arbete, kränger saker, allt från chips till pepparkaksfil, och jag är helt enkelt yrkesskadad, van att ha ett krav på mig att sälja helt slut för att jag ska vara riktigt nöjd.

Nåväl, om vi ska försöka komma med till nästa år vet vi ju vad som funkar bäst, förhoppningsvis.

Ätbara saker som saffransbiscotti, knäckklubbor, anis bröd, tryfflar och brända mandlar.

Men även vantar och annat stickat bara det är i rätt färg.
OCH det absolut bästa är dörrkransar och till nästa år ska vi göra kransar allihopa och det blir många!

Inga kommentarer: