Matklubbens Topplista

tisdag, februari 11, 2014

Clementin.

Dagens första juice.

Clementin. (125 kcal)
3 clementiner/mandariner, skalade
1/2 mindre gurka
1 cm ingefära, skjölj noga 

Juica allt.


Mycket lätt och god. 


Jag satt i fåtöljen vid brasan och funderade hur vi ska flytta bokhyllorna och vitrinskåpen för att kunna öppna upp dörren till sovrummet. Och ser då denna bok! 
85 härligt goda och nyttiga juicerecept. Den har jag säkert köpt på någon bokrea och glömt bort att jag hade. Så nu har jag mycket att välja mellan, har ju redan hittat flera goda men kommer säkert att behöva variera i det oändliga. 

Det är så skönt att veta att jag kan dricka mina måltider från morgon, det passar mig allra bäst. Jag riktigt längtar till frukost nu. Jag älskar ju morgonmackor, gott surdegsbröd med krispig sallad, drivor av tunna skinkskivor eller ost, gurka och tomat. Men det går jag upp i vikt av, så då sparar jag det till ett par dagar i veckan.

Nu ska jag träna ett yogapass i mitt vardagsrum.

Kramelikram så länge. 

Inga kommentarer: