Matklubbens Topplista

lördag, augusti 02, 2008

Sockar på löpande band

Nu har jag stickat knästrumpor till Amanda och vanliga låga sockar i ett melerat garn till Robert.
Det första paret jag stickade var ju tänkt till Amanda men de blev lite för stora så det blev Millas. De blev supersnygga, svart, grått och lila melerat, jag får lägga ut en bild på dem sen. Det blev över lite av samma garn som Millas sockar så jag stickade ett par mini, mini till Olle. Bild kommer senare.
Det är spännande att sticka med melerat garn. För man vet aldrig hur mönstret blir.
Roberts sockar får mig att tänka på hallon/lakrits- och polkagris stänger.

Nästa par blir helt enkla svarta i ett lite tunnare och mjukare garn till Ida, men jag vilar någon dag, för det är stickningen som orsakar mycket av min ryggonta.

Men det är så kul och det går så fort att sticka.
Barnsockar skulle jag kunna sticka flera par per dag.



Inga kommentarer: