Matklubbens Topplista

lördag, augusti 23, 2008

Det är inte bara negativt att vara arbetslös

Det är ganska eller faktiskt
otroligt skönt att vara ledig.

Jag får direkt tillbaka orken att
baka
stryka tvätt, noga
bara sitta på balkongen och läsa, utan att känna mig stressad
se film, flera på raken
vara uppe länge på kvällen
träna
handarbeta

Jag undrar hur lång tid det skulle ta innan jag blev less eller om jag skulle bli rastlös.
Att det liksom inte skulle räcka att jag skulle bli understimulerad.
Men jag gillar ju att vara hemma.
Det har jag alltid gjort.
För det finns så mycket att sysselsätta sig med i dagens läge.
Och man slipper passa tider.

Men det är klart har man inga pengar så blir det i längden väldigt svårt.

Så det är nog bara att börja jobba så fort som möjligt i alla fall.

Ikväll ska vi äta surströmming med Camillas och Åsa och Jörgen.
Det ska bli kul.
Vädret är strålande.

Fanny var fotograf.

Inga kommentarer: