Matklubbens Topplista

måndag, augusti 11, 2008

Barnvakt

Idag har Olle och Fanny varit här för Camilla jobbade på kontoret idag och gjorde i ordning papper och inköp inför starten på onsdag. (dagbarnen börjar inskolning då).

Men Olle var inte på så bra humör.
Han härjade runt i lägenheten och gjorde små hyss, eller faktiskt ganska stora också.

Fina leksaker från leksakslådan är inget han vill leka med, men försöka stoppa in tv- dosan i kamerfodralet, eller ta på sig sina stövlar med det jättelånga skohornet, det var roligt det.

Vi åkte och handlade på Maxi, sen blev det lunch och efter det gick vi en promenad med vagnen med förhoppning om att han skulle somna.
Men det var alldeles för många motorcyklar och grävskopor i farten så sova det gick bara inte.

Det var svårt att få honom att somna inne, det blev med milt våld jag fick hålla honom och sjunga sång efter sång, med jämna mellanrum satte han sig upp och dansade och klappade och höll takten. Men till slut somnade han, men han sov bara en timme och när han vaknade var han på ännu sämre humör.

Men efter två mandariner, en lakritspuck, (som egentligen var min men han bytte med mig utan att jag ville det, men jag hade ingen talan), en halv GB- sandwich, (som var Olles men blev min, fast jag inte ville), ett digestivekex, en banan, två varmkorvar med mos, ett glas bordsdricka och en torr blöja, så blev han glad. (Till lunch åt han 7 köttbullar, potatis, sås och minst en dl lingonsylt). Han hade en hungerdag, tydligen.

Sen åkte vi till barnens hus och mötte upp Camilla med alla leksaker som hon hade köpt.
Ni skulle ha sett Olle där i affärn bland alla leksaker, han tjöt av förtjusning och sprang runt, runt och provkörde racerbilar och sparkade boll och ville ha allt, allt, allt. Han fick en boll i alla fall.

I morgon ska han vara hos Ida och Amanda.
Så göm alla tv-dosor och telefoner och smågrejer som ni är rädda om.
Och bunkra upp med mat!
Då kommer ni att klara dagen galant.
Sen får vi hoppas att det regnar mindre i morgon, så kan ni vara ute mest hela dagen, för det gillar han.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa några kapitel ur boken som jag fick låna av Kristina.

God natt alla mina kära.

Inga kommentarer: