Matklubbens Topplista

lördag, augusti 02, 2008

Klockor

Jag älskar klockor
jag har rätt många nu
men de flesta är lite slitna och funkar lite si och så
Jag fick ju en klocka av Åke i julklapp som jag har haft dagligen sedan dess.
Men så började låset krångla och en dag i sommar när jag var på Konsum i Arvidsajur så gick låset upp och klockan föll ner på stengolvet och glaset krossades i ena hörnet. Buhu.

Jag gick till Ur & Penn och de sa att jag måste ha kvittot med mig för att få ett nytt glas på garantin.
Jag gick hem och letade
och hittade ett kvitto
När jag för andra gången gick till Ur & Penn så var det fel del av kvittot jag hade hittat
Jag gick hem igen och letade
men hittade inget kvitto med garantidel
Gick till Ur & Penn för tredje gången och menade att det första kvittot borde räcke
och expediten sa
ja okej du får välja en klocka för 150 kronor istället, för vi har inga fler av den här klockan

Då valde jag denna


lite bredare band och större urtavla men överströdd med klittrande stenar som den förra
lovely

Inga kommentarer: