Matklubbens Topplista

måndag, december 07, 2015

Längtan!

När inte vintern kommer igång och blir som en riktig vinter ska vara, med snö och minusgrader, då längtar jag mer än någonsin till våren och sommaren. 

Så nu har jag suttit och tittat på bilder från årets vår- och sommar ute på vår kolonilott. Och inte började jag längta mindre...

Kolla bara här:
Krassen växte till sig och blommade till slut, men jag var orolig där ett tag när vi fick några oväntade frostnätter.
Det prunkade verkligen i mina pallkragar och här ser ni mitt underbara växthus. Där tillbringade vi många, många timmar, när det regnade och var kallt. 
Freja älskade också att vara i växthuset, varmt och gott.
Höstvädd, en av mina absoluta favoritblommor. Hoppas att de överlever vintern.
Svartkål och ringblommor, blev en mycket snygg kombination, det ska jag även sätta tillsammans nästa vår.
Nästa favorit är ju Lejongap, en riktigt gammal blomma som jag tror fler och fler börjar att sätta i sina rabatter igen. Mycket tålig och skir växt.

Nu ska jag promenera eller rättare sagt halka mig fram till jobbet.

Kramelikram på er! Ha en fin måndag ✨

1 kommentar:

Carina Deckner sa...

Men så vackert! Kul att du skriver här igen...♥