Matklubbens Topplista

tisdag, september 20, 2011

Sommaren

Har varit helt underbar. Jag längtar redan till nästa, om den nu blir lika underbar som denna, återstår ju att se, men man kan ju alltid hoppas.

I våras jobbade jag så mycket så till slut sa kroppen ifrån och jag fick åka ambulans från jobbet med en puls på 190, blev inlagd för utredning i tre dagar.

Förklarade hur mitt jobb var upplagt och att jag skötte mitt distrikt på egen hand, dagar och kvällar, vardag som helg, utan avlastning, vilket jag har haft nu i flera, flera år, jag har aldrig känt mig helt ledig. Att sjukskriva mig funkar inte, så i samråd med läkaren bestämde vi att jag skulle försöka trappa ner på något sätt, vilket jag fixade genom att chefen fick ta över allt kontorsjobb, eftersom han ändå hade begränsat mina kontorstimmarna till 16 timmar /vecka, vilket inte funkar med tanke på hur stort distrikt jag har och hur mycket som helst att hålla reda på. Säljare och personal ringde till mig i tid och otid, särskilt för att jag har kontoret hemma, då visste dom ju var jag var och jag hade ju ingen avgränsad kontorstid, vilket jag skulle kunna införa idag.

Nåväl chefen kom dagen efter jag hade blivit utskriven och hämtade dator, pärmar och bokningslistor och genast kändes det, så mycket lättare.

Men för att inte ställa till det allt för mycket, eftersom vi dessutom hade personalbrist, så valde jag att i alla fall dema de dagar som jag var inbokad på, dessutom behöver jag ju en inkomst. Det funkade förhållandevis bra, kände jag att pulsen ökade, så gick jag bara och låste in mig på toaletten en kvart och spelade fjantiga spel på Iphonen. Mycket bra metod faktiskt.

Och från V24 var jag i det närmaste helt ledig, för att sen börja ledigheten med att åka till Tukiet V25, helt perfekt tajming, vädermässigt helt suveränt, både här i Sverige och i Turkiet.

För att det inte ska bli för långt och tråkigt att läsa avbryter jag här och fortsätter i ett nytt inlägg.

Puss så länge

Inga kommentarer: