Matklubbens Topplista

onsdag, april 07, 2010

Söndagmiddag på Sallys

Man kan ju inte åka till Stockholm utan att gå på Sallys i Gamla Stan och äta en Qautro Formaggi Pizza.

Åke åt pasta med lättrökt halstrad ren smaksatt med messmör. Det var förbluffande gott, trots att det var ren.

Vi delade på en flaska rött som passa både till ostarna på pizzan och den söta messmörsåsen. Supergott.

Bilderna är mörka och oskarpa, men ni får hålla till godo.


Ida valde Carbonara, vilket är Åkes favorit, han var tvungen att smaka för att känna om den höll måttet.


Negroamaro



Ida och Amanda hade lite plats kvar för dessert, jag och Åke nöjde oss med varsin kaffe Kalsson
vilket jag senare fick ångra, kaffet gav mig en mycket orolig sömn med flera besök till toaletten. Jag får i fortsättningen komma ihåg att jag bara kan dricka te.


Inga kommentarer: