Matklubbens Topplista

lördag, mars 28, 2009

Resumé

Veckan blev lite flängig.
Tisdag hade jag tid hos doktorn på förmiddan och tandläkaren på eftermiddan och så kontor där emellan, vilket blev stressigt och ofokuserat.
Klockan var en bra bit över sex innan jag kunde bege mig hem.

Onsdag åkte jag till Monica i Bureå för att planera en idé vi ska presentera för kunder och butiker.
Vi kallar den för "Menyexpressen".
Vi gör menyer med förrätt, huvudrätt och dessert.
Vi ska ha tre stationer i varje butik där konsumenten välkomnas med ett glas cider och en förrätt, längre in i butiken får de huvudrätt och som avslutning, kaffe och dessert.

Några butiker i Skellefteå är väldigt intresserade, jag har inte hunnit presentera förslaget i Umeå eller Ö-vik ännu, tänkte prova i en stad först innan vi går vidare, då ser vi vad som funkar.
Torsdag och fredag var jag "halv" ledig, alltså jobbade bara via telefon och det blev mycket lugnt.
Och så passade jag på att gå på stan, hade många ärenden.

Har faktiskt köpt mig en EGEN laptop.
En Acer.
Med kraftigt grafikkort, så nu kan jag spela SIMS igen, alla spel till och med. Det går så snabbt allting, det är en riktig fröjd.
Inbyggd webkamera, kan chatta med bild, kanske med Ida som jag längtar efter hela tiden.
Specialuttag så att man kan se film från datorn till platteven, mycket smidigt.

Fredag kväll åt Åke middag med jobbet och vad tror ni jag gjorde?
Rätt!
Jag spelade Sims för hela slanten, med ett öga på Let´s Dance, och jag hade faktiskt hellre sett Laila som vinnare, men visst Magnus gjorde otroliga framsteg, så det var nog rätt att han vann ändå.

Ikväll kommer Å & J, vi ska bjuda dem på smörgåstårta och dricka rosé vin.
Vi avslutar kvällen med Irish Coffé på Lottas.

Inga kommentarer: