Matklubbens Topplista

fredag, september 28, 2007

Överdrifter

Igår satte jag mej ner framför TV:n med spänd förväntan.

Äntligen skulle jag få se mitt favorit matlagningsprogram

"Vad blir det för mat" med Per Morberg

Men jag måste erkänna att jag blev faktiskt lite besviken.

Vad är det med alla på TV, från början är de så bra och naturligt charmiga och speciella, men efter att de har kört några program så spårar det ur.

Jag kan ta några exempel:

Ernst Kirchsteiger, han var så himla mysig från början, men nu uppför han sig som en tok. Skrattar så att han nästan ramlar omkull.

Per igår kastade mat omkring sig och var extremt slamsig. Proppade hela munnen full med nygräddade pannkakor med grädde och sylt, fast han sa hela tiden att han inte gillade pannkakor.

Jag såg även Niklas mat på ettan före och han använde en massa ljudeffekter vad än han gjorde, smack ner var ett ord han sa efter allt han la i maten. Sen har han tagit efter Nigella och börjat äta maten som han har lagat på samma sätt som hon gör, desperat hetsätande , näe vet ni vad.

Är det för att de inte pallar att vara så populära. När de upptäcker att folk gillar dem så mycket så blir de som en fyra-åring som hela tiden ska göra sig till för att de blir lite skenerade och samtidigt vill ha mycket uppmärksamhet.

Eller är det för att det ska bli så mycket mer intressant för oss som tittar

för det är ändå något med detta beteende som gör att man inte kan låta bli.

Så jag bänkar mig framför Tv:n nästa torsdag igen.

Inga kommentarer: