Matklubbens Topplista

fredag, september 21, 2007

I debatten om jämnställdhet flickor verse pojkar

Så fick jag ett "kvinnorum" på First hotell i Hudiksvall.

Jag möttes av en tavelram med texten:

Kära kvinnliga hotellgäst!

För att just din vistelse hos oss ska bli riktigt behaglig är ditt rum något utöver det vanliga.

Du kommer snart att upptäcka sådant du uppskattar att ha till hands men som sällan erbjuds kvinnor under resan: en make-up-spegel, vårdande skönhetsartillar från Clarins, en härlig morgonrock och mycket mer som du lägger märke till efterhand. (Värmeljus, snygg tekopp, vattenkokare, strykbräda och strykjärn).

Sköt om dig själv.

Njut av en kopp te eller kaffe, bläddra i magasinet som vi hoppas faller dig i smaken, (Hus och hem) och njut av den trygga vistelsen i ett av våra högklassiga First-Lady-rum.

Varmt Välkommen!

Då frågar jag mig, finns det First-Man-rum också?

För jag tror och hoppas att män också skulle uppskatta att få lite lyx och flärd,

är alla värd, oavsett kön.

Inga kommentarer: