Matklubbens Topplista

söndag, september 23, 2007

Hem ljuva hem

Borta bra men hemma bäst!

Äntligen är jag hemma och kan

sova i egen säng,

äta hemlagad mat, (på fasta tider)

spendera tid med maken

få ordning på kaoset på kontoret.

Men det har varit mycket bra resor.

Den senaste resan till Stockholm blev riktigt, riktigt bra och genererade mycket jobb för oss.

Kaffekursen där jag fick träffa ett bolag som vi ska samarbeta med var mycket innehållsrik. Kursen var förlagd på ett Hotell i Malmköping som bolaget hade köpt.

Vi blev bjudna på helpension, jätte god mat och underbara kakor och deserter, jag nästan rullade ut på kvällen.

Tur att man går mycket när man är i Stockholm.

Jag åkte med en av tjejerna från Butiksevent tillbaka till Stockholm, hon var så bussig och skjutsade mig till en T-bana inte långt ifrån stan så att jag skulle kunna möta upp Ida och Amanda på Söder.

Vi gick till ett Crèperi där flickorna skulle äta efterrätt, jag kunde inte låta bli att beställa en dessert jag också, så jag åt en cognacsflamberad crèpe med romrussin och mörk choklad, till det drack jag en jätte god mörk öl, Afflingem Dubbel brun, det var så sjukt gott (ett uttryck som Amanda kör med så det smittar av sig).

På onsdag hade jag ett möte med ett annat demobolag som vi ska samarbeta med. Vårt möte hade vi på Scandic Anglais. Det blev så otroligt lyckat, jag hade min dotter med mig och VD:n hade sin dotter med sig. Allt blev så familjärt och avslappnat.

Dessutom har nog Amanda chans att få jobb inom kort, för hon gjorde ett gott intryck på dessa kvinnor, dels genom att agera "barnflicka" till Annas dotter, hon underhöll henne med att rita vikteckningar och förhörde henne på läxan, dels genom att berätta om sin utbildning och jobbet på SOS hundbyar i Fuengirola.

Fibona Group fick flera jobb under denna vecka, så nu är vi på G.

Inga kommentarer: