Matklubbens Topplista

fredag, december 21, 2012

Snuvigt



Men nog är det väl typiskt att man ska gå och bli sjuk precis innan jul!

Min kollega på jobbet började och nu var det min tur.

Jag härdade ut och jobbade måndag till och med torsdag hela dagarna, alltså från strax före halv tio till halv åtta, med ett lunchavbyte en timme mitt över dan, så att jag fick rusa ut på stan och köpa några julklappar.

Men när jag kom hem på kvällen fanns absolut ingen energi kvar till julbak eller annat pyssel. Det blev en lätt middag och lite tv, innan jag stupade i säng.

Tur att man har en make som älskar julen och allt vad där hör till, han har julpyntat hela lägenheten och till och med bytt gardiner! Så tydligen går det att lära gamla hundar att sitta, hahaha, fast han har gjort allt på eget initiativ.

Idag har jag sovit hela dagen, dels av utmattning och dels av förkylningen, hoppas att det verkligen känns bättre i morgon, för då måste alla julklappar inhandlas, plus julmaten.

På söndag ska jag baka några måsten, Jitterbugg, Chokladrutor med hasselnötter och Sallys mjukkakor. Vi får dela upp julbaket i år, så vi bakar två tre sorter var, jag och flickorna.

Men eftersom jag inte kan äta mjöl så ska jag dessutom baka några glutenfria sorter till mig, så då blir det Mandelmusslor, Nötkakor och glutenfria pepparkakor och kanske en stekpannekaka med kardemumma.

Hoppas att ni mår bra och njuter av livet.

Pusselipuss alla godingar.

Nu ska jag dricka lite värmande och stärkande glögg.


 

Inga kommentarer: