Matklubbens Topplista

tisdag, mars 11, 2008

Generally cloudy with slush

Vädret är som sagt inte det bästa, så min tidiga morgonpromenad blev något blöt, men det var hur skönt som helst ändå.

Nu har jag ett sådant behov av min timmes morgonpromenad att vädret spelar ingen roll, jag går ut i ur och skur, det känns nästan ännu bättre då när man kommer in.

Men nog är det skönt när solen skiner.

I går i Linköping var det också mulet men det var faktiskt +9 grader och helt torrt på marken.

Vi reste i princip hela dagen.

07.00 Lyfte planet, vi var framme vid 08.00, då tog vi tåget in till centralen, där vi fikade lite under tiden som vi väntade på att X2000 skulle ta oss till Linköping.

Vi reste i första klass!!!

Vilken skillnad, inte i pris men i komfort, mycket tystare ljud, exklusivare inredning, bättre benutrymme, bord, mugghållare, och gratis fika med fantastiska mackor, det ingick frukost i priset.
Dessa tåg går ruggigt fort.

De visar hastigheten på en display i taket och den låg mellan 175-190 km/h, jag kände mig faktist yr och illamående mellan varven, kunde absolut inte läsa.

Vi kom fram vid tolv snåret, då åkte vi till en restaurang som hette Tornet och blev bjudna på lunch av demobolaget som vi samarbetar med, salladsbuffé, baconlindad kycklingfilé med tomatpestogratinerad bakpotatishalva och wokade vårprimörer dessert vaniljpannacotta med hallon, hur gott som helst.

Vi pratade igenom kommande samarbete och bestämda att vi kör igång till hösten fullt ut, på lika villkor.

16.00 tog vi tåget tillbaka till Sthlm, och sedan vidare till Arlanda.

Där åt vi en hamburgare och 19.50 lyfte planet till Umeå.

Jag har en fantastiskt duktig och sympatisk chef som verkligen kan sitt jobb och för fram det på ett mycket bra och proffsigt sätt, nu är vi verkligen på banan och kan driva företaget vidare på samma linje.

Och jag känner mig så trygg och lycklig, för nu är det inte längre en envägs kommunikation som det var förut, utan här kommer verkligen allas talan fram och det händer något, nu flyttar jag in i mitt nya kontor i veckan och snart har vi ett stort fint fungerande packrum.

Nu är det roligt att gå till jobbet.

På onsdag bär det iväg till Sthlm, för nästa möte med samarbetspartners.

Jag ska försöka hinna träffa Ida.

Jag gruvar mig lite för flygningen för jag får så problem med öronen, nu har jag mer tinitus i mitt högra öra, trots att jag har tryckutgämnande öronproppar, så får jag ont och lock.

Men, men vad göra, jag måste ju åka ner och flyg är ju ändå det smidigaste transportsättet.

Inga kommentarer: